Onze naam JYSK (uitgesproken als JUUSK) is niet zomaar een naam. Het zegt veel over wie we zijn als bedrijf.
Het woord stamt af van het Deense schiereiland Jutland. Als je uit Jutland komt, ben je een jysk en word je gezien als een hardwerkende, betrouwbare en realistische persoon.
Onze oprichter, Lars Larsen, hechtte veel belang aan het Deense woord. Hij noemde zijn eerste winkel daarom 'JYSK SENGETØJSLAGER'. Later werd de naam afgekort tot 'JYSK'.
Onze Scandinavische roots vormen de basis van onze bedrijfsactiviteiten. We hechten veel belang aan onze Scandinavische waarden zoals eerlijkheid en respect - zowel naar klanten als naar collega's toe.
Onze drie fundamentele JYSK-waarden - Ondernemer, Collega en Bedrijfsgeest - zijn de drie basiswaarden die Lars Larsen voorop stelde. Al onze medewerkers weten dankzij deze waarden wat er van hen verwacht wordt. Elke werknemer is een ondernemer, neemt initiatief en ownership over zijn of haar groei; is een goede collega en staat klaar voor anderen; en deelt onze waarden, normen en bedrijfsgeest, wat hem of haar echte JYSK-ambassadeur maakt.
Van de leidinggevenden binnen JYSK verwachten we naast het volgen van onze JYSK-waarden ook dat ze zich naar onze JYSK Leadership-waarden gedragen - Leider, Coach en Communicator. Deze Leadership-waarden weerspiegelen grotendeels onze Scandinavische roots. Wij bouwen op elkaar en geloven dat iedereen zijn verantwoordelijk neemt in de vrijheid die we hen geven.
Coaching en ontwikkeling van werknemers door middel van feedback is dan ook een belangrijk onderdeel van onze managementfilosofie.
Voor ons is het een belangrijk om ervoor te zorgen dat alle medewerkers betrokken zijn. Niet omdat het moet - maar omdat ze het willen.
Wij hebben verwachtingen van onze werknemers, maar onze werknemers hebben ook verschillende verwachtingen van JYSK.
Om die reden sturen we jaarlijks een werknemerstevredenheidonderzoek uit, zodat we zien wat de noden zijn van onze werknemers, waar we (nog) meer op moeten inzetten en wat onze medewerkers het meest waarderen aan JYSK als werkgever.
We geloven sterk in onze werknemersbeloftes en streven er elke dag actief naar om deze waar te maken:
Bij JYSK werk je in een bedrijf waar talent en persoonlijkheid worden gewaardeerd en betrokkenheid en de extra inspanning worden beloond. Ontwikkeling en teamgeest staan hoog op onze agenda - elke dag bij JYSK is dynamisch, uitdagend en leuk.
We stellen doelen en streven er elke dag naar om beter te zijn dan de dag ervoor - ook als het gaat om het opbouwen van onze gemeenschap en het vieren van successen.
Wij geloven dat goede momenten met elkaar - zowel binnen als buiten werktijd - ons als team sterker maken.
Het moet leuk zijn om elke dag naar je werk te gaan - en dat is precies waarom we er altijd naar streven om de beste werkomgeving te creëren.
Als medewerker van JYSK word je onderdeel van een grote gemeenschap - en een cultuur waarin sociale activiteiten hoge prioriteit krijgen.
Als internationaal bedrijf staat JYSK dagelijks in contact met duizenden klanten, medewerkers en leveranciers. Onze activiteiten en acties hebben invloed op onze omgeving, en daarmee dragen wij als bedrijf een verantwoordelijkheid. Onze aanpak wordt bepaald door onze duurzaamheidsstrategie: A Great Offer for Generations. Deze strategie omvat vijf strategische focusgebieden die van groot belang zijn voor ons als onderneming.
Lees meer over nze strategie en de focusgebieden
Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste collega's om bij ons te werken.
Kom bij ons werken en krijg de mogelijkheid om zowel je professionele als persoonlijke doelen te bereiken.